Curricular adaptations to an interdisciplinary approach in the program of Philosophy and society in the career of Psychology in Medical Sciences
Keywords:
Curricular adaptations, health programs and plans, philosophy, career of Psychology, medical education.Abstract
The results of a study performed n the field of the curricular design in the Degree course of Psychology in Medical Sciences are exposed.Theorization is done about the interdisciplinary relations, integrating curricula and integration of contents.
It starts from the not covered necessities in the program of Philosophy and Society I and II, to provide the interdisciplinary approach in the learning-teaching process. According to the possibilities offered by the above mentioned program, some curricular adaptations are suggested, based upon the organization of the content about interdisciplinary topics, accompanied by the methodological orientations.
The proposal/proposition is assessed as positive by specialists’ criteria, as a result of the updating of the topic, its novelty, its flexible character and the correspondence with the context in which the future professionals are formed. For that reason, it constitutes a valuable contribution in the consideration of interdisciplinary approach from the design of the program.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).