Teaching in small groups
Keywords:
Teaching, educational work, groups, medical education.Abstract
The increasing aspect of activities in the formation of doctors and other Health professionals for primary attention has created conditions for biomedical Basic sciences and other disciplines to be able to carry on with small groups of students. In this work we show some of these aspects, but they are not necessarily taken out when teaching in small groups. The approaches and the recommendations are not the result of bibliographic references previously consulted and the personal experience of the author. The technical elements were group taking into account the following criteria. Planning and assuring of activities, physical aspects in the work, adequate teaching activities, focusing in the development of skills, in the correct development of the activities, educative and ethical aspects, assessment, most common teacher’s mistakes and final recommendations.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-11
How to Cite
1.
Vicedo Tomey A. Teaching in small groups. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 11 [cited 2025 Jul. 12];3(2):27-35. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/120
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).