Factors which make difficult the teaching-learning process of Psychology in the Nursing career
Keywords:
Teaching-learning process, psychology, nursing, higher education institutions.Abstract
It was carried out a descriptive transversal study to identify the factors which make difficult the teaching-learning process of the subjects Psychology I II for nursing students in Santa Clara university sites. Questionnaires were applied to teachers and students and a documentary analysis of the current syllabus was carried out. Different factors were identified by the students, in which the favorable factors were predominant, among them stand out motivation, Organizational teaching forms, the contents and their difficulties and timetable. On the part of the teachers the non favorable factors were predominant, among them stand out the level of specialization, difficulties to teach and asses contents and the lack of adequacy between both syllabuses according to the interest of the Nursing career.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-11
How to Cite
1.
Fernández Toledo E. Factors which make difficult the teaching-learning process of Psychology in the Nursing career. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 11 [cited 2025 Jul. 1];3(2):52-60. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/123
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).