Improvement of the diacritic stress using texts from the Liberty Editorial
Keywords:
Improvement, diacritic stress, Liberty editorial, orthography.Abstract
Among the most frequent spelling problems we can find the diacritic stress. This research work deals with the application of exercises related to texts of the Liberty Editorial for students of the Health Information Management career in the Health Technology Faculty in Villa Clara. The research work was evaluated by experts, then it was put into practice in the academic course 2009-2010. Methods of the theoretical, empirical and mathematic-statistic levels were used, by means of them it could be stated the effectiveness of the proposal as well as its novelty and creativeness; besides, it is given a systemic stressing manner which contributes to the development of spelling abilities in the students. The proper preparation of the activities and the use of new and attractive techniques in a student’s centered process is the key to success.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-12
How to Cite
1.
Morales Hector F de la C, Suarduía Dorta AA, Macías Garí MM, Santacruz Linares T. Improvement of the diacritic stress using texts from the Liberty Editorial. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 12 [cited 2025 Jul. 12];3(2):69-78. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/125
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).