The doctor-patient relationship in the development of ethical-professional values in the medicine students
Keywords:
Physician-patient relations, ethical-professional values, medicine students, medical education.Abstract
So as to characterize the influence of the doctor-patient relationship in the GPs offices in the development of ethical-professional values in the students who received Integral General Medicine IV Subject, in the 2nd year of Medicine in Villa Clara Faculty, academic year (2010-2011). A research work was carried out with a universe of 57 students from groups 3and 4 and the six teachers who taught the subject. Different methods were applied such as bibliographic and documentary review; empirical methods for instance surveys were applied to students, teachers and Student’s Federation Leaders. It was characterized the doctor-patient relationship through the education at work in this subject, Al the students considered their professors as true examples in the formation of ethical-professional values and most of the professors recognized the influence of this relationship for the students´ formation.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-13
How to Cite
1.
De Armas Molerio I de la C, Endo Milán JY, Bello Molina B, Bermúndez Muñoz G. The doctor-patient relationship in the development of ethical-professional values in the medicine students. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 13 [cited 2025 Nov. 5];3(3):36-43. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/137
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).







