Proposal of a methodological guideline to evaluate the joint visit in Nursing
Keywords:
Methodological guideline, assessment, nursing.Abstract
A descriptive, transversal study was carried out to design the proposal of a methodological guideline to evaluate the joint visit in Nursing in Sagua la Grande University Site, in the academic course 2008-2009. There were applied the quantitative and qualitative approachesThe universe was composed by 21 nursing professors of this University Site. The research work was divided into four stages: Diagnose of the current methodological guideline, selection of dimensions and indicators, design and validation of the new methodological guideline. Different researching methods were applied such as analysis of documents, surveys, observation, interviews and criterion of specialists. Insufficiencies are detected in the current methodological guideline and a new one is designed according to the diagnose.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).