The knowledge about sexual education in fresh more students in the Medicine career
Keywords:
Knowledge, sex education, students, medicine career, medical education.Abstract
Under the qualitative approach, a descriptive study was carried out to determine the level of knowledge about human sexuality of beginners in the Medicine career in Villa Clara University of Medical Sciences. The students expressed their consent according to the principles of bioethics. Different techniques were applied, for instance, questionnaires, completes the phrases, etc. The results were contrasted. It was concluded that the students have a good level of knowledge about the topic. Even though, there are some remarkable insufficiencies that should be solved through the curricular and extra curricular contexts, in coordination with the Sexual Education Professorship of Villa Clara University of Medical Sciences.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-13
How to Cite
1.
Fanjul Losada N, Castellano Oñate C, Suardía Dorta AA, González Trujillo D, González Fanjul A. The knowledge about sexual education in fresh more students in the Medicine career. Edumecentro [Internet]. 2013 Feb. 13 [cited 2025 Jun. 25];3(3):62-75. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/140
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).