Postgraduate teaching: a guarantee in the English language learning with specific purpose for nurses
Keywords:
Postgraduate teaching, communicative ability, accelerated learning, english for specific purposes, nurses.Abstract
At the Nursing Faculty in the University of Medical Sciences in Villa Clara, under the qualitative approach, a development study was carried out, to contribute to the accelerated learning of the English language with specific purposes in nurses. Different techniques were applied, for instance, questionnaires, interviews, etc. The results were contrasted. It was concluded that these professionals have not an appropriate level of development about the communicative competences in English. That is why, it was taken into account the identification of these professionals' learning necessities in the up-graded learning process and the lack of any other proposals. It was elaborated a course with the previous elements, accompanied by a material aid, and the methodological orientations.The final product was validated by selected specialists, they recommended its implementation at the University of Medical Sciences in Villa Clara.
Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-14
How to Cite
1.
Hernández Caparó I, Cárdenas Santana J, Sánchez Morales D, Torres Pérez D. Postgraduate teaching: a guarantee in the English language learning with specific purpose for nurses. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 14 [cited 2025 Jul. 1];4(1):47-55. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/154
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).