A luster of experiences in the formation of university professors who manage information and knowledge
Keywords:
knowledge management, information, knowledge, professional proficiency, human resources, university professors.Abstract
The information and knowledge management are vital processes of the contemporary university management. The foundations and necessity which justify the creation of a professorship in information and knowledge management in Villa Clara university of Medical Sciences and the experiences in the formative work during the last five years are exposed in this work. It is very important for the university professors to grasp the conceptions and the necessary tools that these two disciplines facilitate to better the quality of the teaching-learning process as well as the professional proficiency of the human resources of the institution. The attained results confirm that it was a correct decision and the importance to consolidate and strengthen this professional activity so as to improve the university teaching-learning process.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-19
How to Cite
1.
Delgado Pérez M, Peralta Arboláez M. A luster of experiences in the formation of university professors who manage information and knowledge. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 19 [cited 2025 Jul. 6];4(3):55-63. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/188
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).