The chalkboard, its influence upon the quality of the teaching-learning process
Keywords:
Slate teaching aids, chalkboard, medical education, teaching, learning, quality.Abstract
The Cuban educative system needs that the higher education professors can use in a proper way all the teaching aids at their disposal. The purpose of this work is to back up the importance of the use of the chalkboard so as to increase the quality of the teaching-learning process favoring the educative and humanistic functions of professors. None of the scientific advances that are in the classrooms at present should substitute the chalkboard to teach the contents and to generate learning experiences, that´s why some considerations are exposed about its effectiveness as a teaching aid of direct perception and a model of explicit communication.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-19
How to Cite
1.
López Pérez R, Pérez Pérez de Prado N, López Pérez G. The chalkboard, its influence upon the quality of the teaching-learning process. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 19 [cited 2025 Jun. 29];4(3):206-15. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/202
Issue
Section
ARTÍCULO DE REVISIÓN
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).