Professional development in medical universities, current trends and demands
Keywords:
Professional development, Medical universities, Postgraduate training, University teacher.Abstract
This article deals with the professional development of teachers in medical universities and presents some considerations about their potential and current requirements. Reference is made to postgraduate training as an option for the development of human resources, as it contributes to improving the knowledge and skills they need to perform better in their responsibilities and duties in the fields of teaching, medical care, management and research. It reflects on the need to turn the professional development of university teachers into a priority, in order to achieve quality standards and academic excellence.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-04-15
How to Cite
1.
González Capdevila O, Mesa Carpio N, González Franco M. Professional development in medical universities, current trends and demands. EDUMEC [Internet]. 2013 Apr. 15 [cited 2025 Jul. 1];5(2):19-26. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/232
Issue
Section
COMUNICACIÓN
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).