Competences in addiction intervention. A necessity in the training of psychologists
Keywords:
Competences, Psychologists, Addictions.Abstract
Addictions are currently one of the main problems faced by psychologists of the health sector; therefore, it is imperative that those who work in this field possess the necessary competences in the prevention and treatment of addictions. This paper aims to argue the need to develop, in psychologists, the competences in addiction intervention. Sources that corroborate this approach were reviewed and the competences listed in the guide for addictions counseling from the Center for Substance Abuse Treatment were assessed. In conclusion, it reaffirms the need to develop in psychologists the competences in intervention with addicts or individuals with addiction risk.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-04-16
How to Cite
1.
González López AD, Fabelo Roch JR, Naranjo Fundora W. Competences in addiction intervention. A necessity in the training of psychologists. EDUMEC [Internet]. 2013 Apr. 16 [cited 2025 Jul. 1];5(2):212-23. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/247
Issue
Section
ARTÍCULO DE REVISIÓN
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).