An integrated approach for the formation of values in the future health professionals
Keywords:
Ingrated approach, educative work, formation of values, educative strategy.Abstract
Objetive: To explain the integrated approach of the Educative Strategy used at the University of Medical Sciences from Villa Clara for the formation of values in the future healthe professionals as well as the results obtained. Development: the formation of values is an imperative in the hard and complex national and international context that we are living at present that demands new methods and pedagogic alternatives the Educative Strategy has been used on the base of some educative quality indicators that allow a priority in its implementation on different levels, on a systematic process of orientation, planning, fulfillment, monitoring, control and evaluation of the formative process in the health services of the province and in all the scenarios where the future professionals are formed, with the concious participation of directors, students, professors, workers and specially youngsters organizations. Conclusions: In the formation of the health professionals the consolidation of values, the educative work with an integral approach of the educative quality, constitute the essence of the present Cuban society to fulfill the Mission of the Medical University.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-06
How to Cite
1.
Leal García E. An integrated approach for the formation of values in the future health professionals. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 6 [cited 2025 Jul. 12];2(1):39-45. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/60
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).