Methodological proposal to elevate the quality of the teaching-learning process of the English language in the universalization
Keywords:
Methodological actions, quality, teaching, learning, universalization.Abstract
The teaching of the English language plays an important role in the integral formation of the new man that it is desired to form in the country, taking into account the Higher Education universalization process that involves Villa Clara University of Medical Sciences where many students enter coming from different formation models. These students are characterized by a great diversity in respect to origin, age and formation levels, these make complex the teaching-learning process with them. There are handicaps which exert a negative influence upon the learning process of these students, among them it can be mentioned the physiological, psychological and socio-cultural ones. There are also limitations about the methodological preparation of teachers in respect to their work with diversity, their mastery of the communicative methodology techniques and the appropriate usage of the student´s diagnose. These work is the result of the research carried out by the author in the theses in option to the Master of Arts degree, in the work are proposed a series of methodological-didactic actions to pay attention to the methodological preparation of teachers taking into account the particularities of diversity and the mastery of the communicative methodology techniquesDownloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-09
How to Cite
1.
Mata Loy J. Methodological proposal to elevate the quality of the teaching-learning process of the English language in the universalization. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 9 [cited 2025 Jul. 1];2(3):28-34. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/89
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).