Motivation, a key tool in the teaching-learning process in Medical Sciences

Authors

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marianela Rafaela Calvis González, University of Medical Sciences of Holguín

"Pedro del Toro Saad" Polyclinic First degree specialist in Comprehensive General Medicine. Assistant Professor.

Teresa González Véliz, University of Medical Sciences of Holguín.

"Pedro del Toro Saad" Polyclinic. First degree specialist in Comprehensive General Medicine. Master in Bioenergetic Medicine.

References

1. Leyva Sánchez EK, Díaz Rojas PA, Vicedo Tomey A. Necesidades sentidas de preparación profesoral para la gestión del proceso docente. EDUMECENTRO [Internet]. 2023 [citado 17/10/2023];15:[aprox. 15 p.]. Disponible en: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/e2532/pdf

2. Calvis González MR. El amor como base de una relación efectiva entre médico paciente. Rev Mex Med Fam [Internet]. 2022 [citado 21/09/2023];9(2):[aprox. 2 p.].Disponible en: https://www.scielo.org.mx/pdf/rmmf/v9n2/2007-9710-rmmf-9-2-41.pdf

3. Astudillo Villalba F, Terán Batista X, De Oleo Comas A. Estudio descriptivo de la motivación del estudiante en cursos de matemáticas a nivel de educación superior. IPSA SCIENTIA [Internet]. 2021 [citado 10/10/2023];6(3):[aprox. 26 p.]. Disponible en: https://www.booksandjournals.org/ojs/index.php/ipsa/article/view/120/236

4. Gómez Vahos LE, Muriel Muñoz LE, Londoño Vásquez DA. El papel del docente para el logro de un aprendizaje significativo apoyado en las TIC. Encuentros [Internet]. 2019 [citado 10/10/2023];17(2):[aprox. 15 p.]. Disponible en: https://www.redalyc.org/journal/4766/476661510011/476661510011.pdf

5. Sánchez Padilla JE, Ortiz Jáquez MC, Martínez Moreno JA, Moreno Molina A. Barreras en el proceso enseñanza aprendizaje, bajo una concepción de sus actores directos. Rev Estudios Gerenc y Organizac [Internet]. 2020 [citado 10/10/2023];4(7):[aprox. 12 p.]. Disponible en: http://www.regyo.bc.uc.edu.ve/v4n7/art08.pdf

6. Universidad Nebrija [Internet]. Nebrija: Universidad Nebrija; c 2020. La motivación, la atención, la memoria, el elefante encadenado y el helicóptero blanco; 22 mayo 2020 [citado 10/10/2023]. Disponible en: https://www.nebrija.com/medios/actualidadnebrija/2020/05/22/un-elefante-encadenado-y-un-helicoptero-blanco-para-la-motivacion-la-atencion-y-la-memoria/

Published

2024-09-01

How to Cite

1.
Calvis González MR, González Véliz T. Motivation, a key tool in the teaching-learning process in Medical Sciences. EDUMEC [Internet]. 2024 Sep. 1 [cited 2025 Jul. 1];16(1):e2808. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/e2808

Issue

Section

CARTA AL EDITOR