Use of Google Forms for evaluation in health professionals

Authors

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rosío de la Caridad Estrada Fonseca, Villa Clara University of Medical Sciences

Graduate in Nursing. Master in Comprehensive Child Care. Methodologist of the teaching department of the DGS of Santo Domingo, Assistant Professor. Associate researcher at UCMVC

Asiris Mendoza Molina, Villa Clara University of Medical Sciences

Doctor of Medicine, First degree Specialist in MGI and Health Administration. Master in Infectious Diseases. Head of the teaching department of the DGS of Santo Domingo. Assistant Professor, Researcher at UCMVC

References

1. Cobas Vilches M. Año 2020: experiencias como punto de partida para seguir avanzando en la educación médica. Edumecentro [Internet]. 2021 [citado 23/02/2024];13(2):[aprox. 4 p.]. Disponible en: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/1863/html_662

2. Andreu Gómez N, Bilbao Consuegra ML, Santana Botana LM. La Educación a Distancia. Resultados investigativos y acciones estratégicas en la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas. Rev Dilemas Contemporáneos: Educación, Política y Valores [Internet]. 2019 [citado 23/02/2024];6(2):[aprox. 27 p.]. Disponible en: https://dspace.uclv.edu.cu/server/api/core/bitstreams/82b09fbb-2ebd-4483-b73e-f9f97e99dd48/content

3. Panduro Ramírez J, Alanya Beltrán J, Soto Hidalgo C, Ruiz Salazar J. Evaluación de estudiantes en la era digital: Revisión sistemática en América Latina. Rev Espirales [Internet]. 2021 [citado 23/02/2024];5(1):[aprox. 12 p.]. Disponible en: https://www.redalyc.org/journal/5732/573270924004/html/

4. Quincho Apumayta R, Cárdenas Valverde JC, Quispe Ayala C, Flores Poma IG, Inga Choque V. Formularios de Google y elaboración de instrumentos de evaluación por competencias. Rev Conrado [Internet]. 2022 [citado 23/02/2024];18(85):[aprox. 5 p.]. Disponible en: http://scielo.sld.cu/pdf/rc/v18n85/1990-8644-rc-18-85-424.pdf

5. Leyva López HP, Pérez Vera MG, Pérez Vera SM. Google Forms en la evaluación diagnóstica como apoyo en las actividades docentes. Caso con estudiantes de la Licenciatura en Turismo. Rev Iberoam para la investig y el des educat [Internet]. 2018 [citado 23/02/2024];9(17):[aprox. 28 p.]. Disponible en: https://www.scielo.org.mx/pdf/ride/v9n17/2007-7467-ride-9-17-84.pdf

6. Vega Angulo HE, Rozo García H, Dávila Gilede J. Estrategias de evaluación mediada por las tecnologías de la información y comunicación (TIC): Una revisión de bibliografía. Rev Elect Educare [Internet]. 2021 [citado 23/02/2024];25(2):[aprox. 22 p.]. Disponible en: https://www.scielo.sa.cr/pdf/ree/v25n2/1409-4258-ree-25-02-285.pdf

Published

2024-04-15

How to Cite

1.
Estrada Fonseca R de la C, Mendoza Molina A. Use of Google Forms for evaluation in health professionals. EDUMEC [Internet]. 2024 Apr. 15 [cited 2025 Jul. 1];16(1):e2886. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/e2886

Issue

Section

CARTA AL EDITOR