Principles of medical sciences or medical education sciences in postgraduate education
Keywords:
education, medical, graduate, health sciences, medical.Abstract
In the medical sciences there are principles that govern postgraduate education, and in a particular way, they condition the organization, implementation and control of the teaching-learning process. The authors intend to socialize them as sustenance of the sciences of medical education, since the phase of construction of a science has a scientific basis given by its objectives, contents, methods and forms of scientific activity, and it is in close relationship with its origin, based on generalized theoretical and practical knowledge; In addition, the hierarchical logical structure as one of the characteristics that make up sciences makes reference to the evolution of the theories of medical sciences, as contributing sources of medical education sciences.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).