Political-ideological work for medical students from the shifts of debate and reflection
Keywords:
politics, social values, studentsAbstract
The shifts of debate and reflection are a fundamental link for political-ideological work in medical students; the adequate selection of their subjects and the realization of the debates assuming novel methods, the prominence of the students supported in the search of data from the technologies of the information and the communications constitute a necessity to stimulate the controversy, the capacity of analysis committed and revolutionary critic, knowledge and respect for history, the objective analysis of the main problems and difficulties related to the political and social life of the country and the rest of the world. It is the authors' objective to reflect on some aspects related to the performance of this activity.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2019-07-01
How to Cite
1.
Marrero Pérez MD, Ocaña Díaz M, Rodríguez Leiva T. Political-ideological work for medical students from the shifts of debate and reflection. EDUMEC [Internet]. 2019 Jul. 1 [cited 2025 Jul. 2];11(3):241-6. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/1235
Issue
Section
COMUNICACIÓN
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).