Promote the development of learning strategies in Morphophysiology: a necessary experience
Keywords:
strategies, learning, Dentistry students, medical educationAbstract
Cuban higher education requires the use of learning strategies that lead the student towards the development of attitudes, motivations and tools for mastering what is recognized as learning to learn, and learning to create permanently, in different situations and contexts . The purpose of the authors is to communicate their experiences on the subject, based on research carried out at the Faculty of Stomatology of the University of Medical Sciences of Villa Clara, in which, after diagnosing the problem, methodological actions were designed to enhance the development of appropriate learning strategies for students from the first year of the career. They were evaluated by specialists and their application was satisfactory and moderately satisfactory, according to the recipients.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2019-04-01
How to Cite
1.
González Falcón M, Alemán Mederos M, Montes de Oca González AM, Cabrera García AG. Promote the development of learning strategies in Morphophysiology: a necessary experience. EDUMEC [Internet]. 2019 Apr. 1 [cited 2025 Jul. 2];11(2):213-9. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/1342
Issue
Section
COMUNICACIÓN
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).