Proposal of modifications to the contents of the 5th year Dermatology Syllabus
Keywords:
Modifications to the contents, programs of study, dermatology, medicine career, medical education.Abstract
This research work was carried out in Sagua la Grande “Mártires del 9 de Abril” Hospital, (from January2007 to July 2009) to propose modifications to the contents of the 5th year Dermatology Syllabus in the traditional model of the Medicine career. Qualitative and quantitative methods and procedures were combined. The universe was composed by all the students of the 5th and 6th year of the Medicine career and a sample of residents and specialists in Integral General Medicine; and all the Dermatology professors who teach that syllabus. The results show that the first four groups consider as insufficient their acquisition of knowledge and abilities in Dermatology and the teachers think that the dimensions of contents are not fully grasped by the students. A proposal was designed and it was valued as satisfactory by more than 90% of the specialists.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-13
How to Cite
1.
González Escudero M, Blanco Balbeito N, Pérez Acosta ND, Peraza D. Proposal of modifications to the contents of the 5th year Dermatology Syllabus. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 13 [cited 2025 Jul. 1];3(3):76-89. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/141
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).