An action plan to potentiate the teaching-learning work in the Health Direction Course
Keywords:
An action plan, health management, course.Abstract
A qualitative research work was carried out in the provincial center of the National Health School in Villaclara, in the academic course 2010-2011, to design an action plan to elevate the quality of the Health Direction Course. The sample was comprised by 13 teachers, 20 students and three experienced professors. Different techniques were applied among them we can find surveys, observation guidelines, interviews and review of documents. A brain storming technique was applied to the experienced professors to know about the functioning of the object of study. It was tested that there are difficulties that interfere in the development of the course. That´s why actions are proposed taking into account the objectives stated. The planning, execution, evaluation, systematization and socialization of these actions contribute to spread out key elements in the formation of the managers of the system, so as to apply organizational changes which contribute to excellence in the health services management.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-14
How to Cite
1.
Escalona Velázquez G, Pérez Obregón BR, Hernández Díaz D. An action plan to potentiate the teaching-learning work in the Health Direction Course. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 14 [cited 2025 Jul. 1];4(1):56-64. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/155
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).