The teaching of Nursing in Sagua la Grande municipality. (From1965 to 2004)
Keywords:
Teaching, nursing, human resources formation, medical education.Abstract
A retrospective descriptive study was carried out on the Nursing formative process of Sagua la Grande municipality, where the historical-logical method was applied. It is elaborated a brief synthesis about the beginnings of Nursing and other facts associated to the formation of the different formative processes of Licensed Practical Nurses and the Bachelor in Nursing, as well as the preparation of Licensed Practical Nurses in other nationalities. A documental analysis was carried out on the student´s registers files, the teaching-learning process documents, and a paper about the history of the school. Professors and founding personnel were interviewed. At present, the “Lidia Doce” Nursing School has become the Health University Site of Sagua la Grande municipality and it is the center that leads the scientific and the methodological formation as well as the improvement of the health sciences technicians and professionals in the northern part of the province.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).