Web Site for the Bio-chemistry teaching-learning process in the Health Technology Faculty
Keywords:
Web site, teaching learning process, biochemistry, health technology faculty.Abstract
The use of the Communication and Information Technologies exert a great influence upon the improvement of the teaching-learning process. In this work, it is proposed the design of a Web site to improve this process in the Bio-chemistry subject, in the Physiotherapy career of Villa Clara Health Technology Faculty. The site is designed with different pages, where the information is organized according to topics; the user can have access to them through the links that appear in the upper part, as well as in the right part of each page, it is an interactive tool for the learning of this discipline and as a material aid it propitiates the development of intellectual abilities.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-18
How to Cite
1.
Herrera Salasar MO, Herrera Salasar R, Pérez Martín F. Web Site for the Bio-chemistry teaching-learning process in the Health Technology Faculty. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 18 [cited 2025 Jul. 1];4(2):125-36. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/179
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).