Didactics conceptions of the logical structure of the system of abilities of the Pediatrics subject
Keywords:
Didactics, teaching-learning, abilities, pediatrics, medical education.Abstract
The Cuban Medical School should prepare the necessary scientific forces to solve the health problems of the population. However, there are insufficiencies in the formation of abilities of the future General Practitioner, which affect the proper performance in the attention to adolescents and children. The objective of this work is to elaborate a conception of the logical structure of the system of abilities of the Pediatrics subject in the formation of General Practitioners which contribute to a better attention of adolescents and children. Theoretical, empirical and statistic methods are used. It is concluded with a didactic conception, which novelty is observed within the logical interrelation between the organizational an the developing features that are expressed in the system of abilities for this subject, and the didactic principle upon which it is structured, to get a well dimensioned teaching-learning process of the pediatric medical cares.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).