The formation of values through the defense of the national identity and other Cuban alternatives
Keywords:
Formation of values, Cuban youngsters, university students, defense, national identity, Cuban alternative.Abstract
The objective of this work is to reflect upon new didactic alternatives and the positive experiences of its application in the formation of values of the young university students of Villa Clara University of Medical Sciences, in complex times. It contains a characterization of the principal circumstances and the last changes in Cuba and the repercussion they have had in the youngsters of the current generation. It states the importance to preserve the historical memory as an element of necessary reference to face any disorientation of the youngsters´ values and to propose different alternatives using methods and styles which cope with the reality and the characteristics of our youth at present, which pedagogically and in a correct intelligent manner contribute to continue the education in values of the future health professionals in Villa Clara.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).