Psychopedagogical strategy to Work in the Student Counsiling Department
Keywords:
Psychopedagogics strategy, student counseling department, higher education.Abstract
This research work was carried out in the Medicine Faculty of the University of Medical Sciences in Villa Clara, with the objective: to elaborate a psychopedagogical strategy which makes possible the integral attention to students who are facing school problems, including those who leave school. Empirical and theorical methods where applied to find out the difficulties these students faced. The work done allowed the elaboration of a proposal with different actions to work with the great massiveness and diversity of students who are registered at present. An strategy was designed to erradicate the limitations in the work of the student counsiling department so as to elevate the quality of the formational process in the future professionals of the medical sciences.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-05
How to Cite
1.
García González Téllez M, Rodríguez Hernández M, Pérez de Armas A, Huguet Blanco Y. Psychopedagogical strategy to Work in the Student Counsiling Department. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 5 [cited 2025 Jul. 9];1(3):52-61. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/46
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).