System of actions for the pedagogical eyegrading of professor in the university policlinic project
Keywords:
Teachers, teaching, methods.Abstract
A qualitative study was carried out with the teachers of the South University polyclinic in Placetas municipality from november 2006 to january 2007 in order to propose a system of actions for the pedagogical upgrading of tutors and facilitators and intentional nonprobabilistic sample was applied. The sample was composed by five facilitators and three tutors due to saturation of the information given, bisides three key informants were used. Questionaires and interviewws were applied and search in documents was carried out the work done allowed to determine the necessities of pedagogical upgrading, it was also found the necessity to learn how to develop abilities to work with the independent work, the formation of values, and the attention to the students´ individual differences. It was also verified that teachers were not included in the pedagogical strtegy of that Center and the potentialities of the metodological work are not used. It is proposed a system of pedagogical actions, it is composed by upgrading actions, scientific methodological action and assessment actions so as to transform the pedagogical practice. The specialist considered it pertinent and updated.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-06
How to Cite
1.
Pérez Pérez E, Chagoyén Méndez EM, Rodríguez Silva C de los Ángeles. System of actions for the pedagogical eyegrading of professor in the university policlinic project. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 6 [cited 2025 Jul. 1];2(1):46-52. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/61
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).