The pedagogical preparation of nursing teachers according to the demands of the new university
Keywords:
Professional pedagogical upgrading, nursing teacher, demand of the new university, interdisciplinaryAbstract
Education is a continuos process, It is necessary to develop the profession to educate so as to form man. Man´s health depends on preventive, promotional and recuperative cares, that´s why Nursing appears. Nursing as a science is based on an ethical and social practice. The XXI century, characterized by globalization, the culture of quality and the rapid obsolescence of knowledge. It represents a challenge for Nursing from the practical and teaching point of view through its development in order to produce the techno-scientific changes. This article deals with aspects related to the pedagogical preparation in the context of the new medical university, they should be considered as an alternative proposal for professional upgrading. The principal theoretical aspects about upgrading are systematized as a way to facilitate professional improvement, based on the principal precepts of advanced education and the current pedagogical tendencies leading to an integral, interdisciplinary and developing teaching.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-08
How to Cite
1.
Quesada Ravelo O, Perdomo Vázquez JM, García Rodríguez I, Quesada Ravelo T, García Pestano M, Ravelo Mirabal R. The pedagogical preparation of nursing teachers according to the demands of the new university. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 8 [cited 2025 Jul. 9];2(2):92-101. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/77
Issue
Section
ARTÍCULO DE REVISIÓN
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).