Lessons learned from the educational process in the career of Medicine in Guinea Bissau
Keywords:
education, medical, undergraduate, teaching.Abstract
Every day the Cuban medical education has a greater impact before the international community for its educational, medical caring and researching achievements. In recent years, Cuban professors from the "Raúl Díaz-Argüelles García" Faculty of Medicine in Guinea Bissau have written honorable pages, so the authors intend to share the lessons learned during this period and their implications in the educational process, such as a starting point for academic and administrative decision-makers in the improvement of quality indicators, so that this solidarity work continues to improve and gain greater visibility throughout the West African region as an extended stamp of what has been achieved in other regions of the world.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2018-04-01
How to Cite
1.
Gallardo Sánchez Y, Núñez Ramírez L. Lessons learned from the educational process in the career of Medicine in Guinea Bissau. EDUMEC [Internet]. 2018 Apr. 1 [cited 2025 Jul. 7];10(2):210-6. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/835
Issue
Section
COMUNICACIÓN
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).