From the Pedagogic thought of Fidel Castro Ruz: on purpose of a memorable speech
Keywords:
faculty, teaching, ethics, professional, education, medicalAbstract
The study and dissemination of the revolutionary pedagogical thought of all times, and especially that of the leader of the Cuban Revolution Fidel Castro Ruz, is a necessity, since it is a personality that succeeds in cementing in its ideology an interweaving between the revolutionary political project and the educational project for a developing nation. Fidel is a political figure linked to education from his position as a social educator. The authors are encouraged by the purpose of socializing some of his postulates about which education professional the Cuban society needs. It is in this sense that his thinking about education and the comprehensive formation of educators has to be more publicized and incorporated as an essential component of revolutionary culture and pedagogy.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).