Regarding the article “The need for teacher training to manage the teaching process”

Authors

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Melba González Lastre, Villa Clara University of Medical Sciences

Faculty of Medical Sciences of Sagua la Grande. Villa Clara. MGI Department. First Degree Specialist in MGI. Assistant teacher.

Elsa Rodríguez Herrera, Villa Clara University of Medical Sciences

Faculty of Medical Sciences of Sagua la Grande. Villa Clara. MGI Department. First Degree Specialist in MGI. Assistant teacher.

Isis Esther Martin Alonso, Villa Clara University of Medical Sciences

Faculty of Medical Sciences of Sagua la Grande. Villa Clara. MGI department head. First Degree Specialist in MGI. Assistant teacher.

References

1. Leyva Sánchez EK, Díaz Rojas P, Vicedo Tomey A. Necesidades sentidas de preparación profesoral para la gestión del proceso docente. EDUMECENTRO [Internet]. 2023 [citado 06/06/2023];15:[aprox. 15 p.]. Disponible en: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/e2532/pdf

2. Salazar Gómez E, Tobon S. Análisis documental del proceso de formación docente acorde con la sociedad del conocimiento. Espacios [Internet]. 2018 [citado 06/06/2023];39(53):[aprox. 13 p.]. Disponible en: https://www.revistaespacios.com/cited2017/cited2017-17.pdf

3. Cardentey García J, González Rodríguez R. Aspectos acerca de la superación profesional en la educación médica. Educ Med Super [Internet]. 2016 [citado 02/06/2023];30(1):[aprox. 5 p.]. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-21412016000100015

4. Alzate Peralta LA. La Profesionalización Profesoral en las Ciencias de la Salud. Biociencias [Internet]. 2018 [citado 06/01/2023];13(1):[aprox. 3 p.]. Disponible en: https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/biociencias/article/view/2902/2313

5. Águila Rodríguez N, Bravo Polanco E, Delgado Acosta HM, Montenegro Calderón T, Herrera Fragoso LR, Centeno Díaz A. La tutoría en la formación del futuro profesional de Enfermería. Medisur [Internet]. 2019 [citado 20/06/2023];17(4):[aprox. 12 p.]. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1727-897X2019000400540

6. Madiedo Oropesa A, Aguado Ibarra M, Gómez Guerra DB, Ramírez Pérez N, Núñez Díaz BC. Desempeño del tutor en la formación del médico general. Rev Cienc Med [Internet]. 2013 [citado 02/06/2023];17(5):[aprox. 9 p.]. Disponible en: https://revcmpinar.sld.cu/index.php/publicaciones/article/view/1355/html

7. García JR, Mena Lorenzo JA, Conill JA. La superación del profesor tutor de los estudiantes de formación pedagógica durante sus prácticas laborales. Rev Mendive [Internet]. 2018 [citado 02/06/2023];16 (1):[aprox. 13 p.]. Disponible en:

http://scielo.sld.cu/scielo.php?pid=S1815-76962018000100005&script=sci_arttext

Published

2024-02-01

How to Cite

1.
González Lastre M, Rodríguez Herrera E, Martin Alonso IE. Regarding the article “The need for teacher training to manage the teaching process”. EDUMEC [Internet]. 2024 Feb. 1 [cited 2025 Jul. 1];16(1):e2722. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/e2722

Issue

Section

CARTA AL EDITOR