Student research seedbeds: a space for scientific training from the undergraduate level

Authors

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cynthia Reyes Flores, Guantánamo University of Medical Sciences

Sixth-year medical student. Intern in Normal and Pathological Physiology.

María Esther Prampen Rojas, Guantánamo University of Medical Sciences

Biomedical Engineer. Undergraduate instructor. President of the Provincial Chapter of Basic Biomedical Sciences in Guantánamo

References

1. Garza Puentes JP, Gordillo Romero NF, Cardona Gómez L, Lara Wagner JA. Modelo de gestión del conocimiento para semilleros de investigación: requisitos académicos y administrativos. Universidad y Sociedad [Internet]. 2021 [citado 08/09/2024];13(6):[aprox. 9 p.]. Disponible en: http://scielo.sld.cu/pdf/rus/v13n6/2218-3620-rus-13-06-159.pdf

2. Castro Rodríguez Y. Revisión sistemática sobre los semilleros de investigación universitarios como intervención formativa. Propós Represent [Internet]. 2022 [citado 08/09/2024];10(2):[aprox. 19 p.]. Disponible en: http://www.scielo.org.pe/pdf/pyr/v10n2/2310-4635-pyr-10-02-e873.pdf

3. Castro Rodríguez Y. Las sociedades científicas estudiantiles y los semilleros de investigación, definiciones, objetivos, roles y organización. Inv Educ Méd [Internet]. 2023 [citado 08/09/2024];12(46):[aprox. 8 p.]. Disponible en: https://riem.facmed.unam.mx/index.php/riem/article/view/1042/1393

4. Rodríguez Torres E, López Gómez HE, Dávila Cisneros JD. Importancia de los semilleros estudiantiles en las universidades, para la investigación científica. Negonotas Docentes [Internet]. 2023 [citado 08/09/2024];22:[aprox. 13 p.]. Disponible en: https://revistas.cun.edu.co/index.php/negonotas/article/view/886/596

Published

2025-04-15

How to Cite

1.
Reyes Flores C, Prampen Rojas ME. Student research seedbeds: a space for scientific training from the undergraduate level. EDUMEC [Internet]. 2025 Apr. 15 [cited 2025 Jul. 4];17(1):e3009. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/e3009

Issue

Section

CARTA AL EDITOR