Academic burnout and engagement in fifth-year Stomatology students
Keywords:
burnout, professional, students, dental, learning, education, medical.Abstract
Background: the Burnout Syndrome, recognized as the syndrome of physical or mental exhaustion or wear, constitutes a problem of current social repercussion to which the university students do not escape.
Objective: to determine the magnitude of the dimensions of academic burnout present in Stomatology students and the perception of the dimensions of academic engagement.
Methods: an observational, descriptive and transversal investigation was carried out between January and March 2017; Theoretical methods were used: analysis-synthesis and induction-deduction and empirical; questionnaire MBI-SS 15 and UWES-S 17, and mathematical-statistical methods for absolute and relative frequencies.
Results: high levels of emotional exhaustion and low levels of depersonalization were observed in the burnout dimensions. In reference to the engagement dimensions, high levels of Vigor and Dedication and medium and high levels of Absorption were observed.
Conclusions: the magnitudes of the academic burnout dimensions were determined, and the perception of the dimensions of academic engagement present in the students.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).