About a methodological immersion strategy for accelerated learning of university English
Keywords:
strategy, learning, education.Abstract
The university is transformed and requires a comprehensive training of different models of professionals in line with their time. The English language is a fundamental element of that change; Today a greater linguistic preparation of the teachers of higher education is required. It is the purpose of the authors to socialize on a methodological immersion strategy for accelerated learning of the English language, which is part of a research project that is being applied at the Central University "Marta Abreu" de las Villas. In its conformation the theoretical bases for a new strategy of improvement in this level of education are assumed, which increases the quality of the integral formation of the professionals. In its investigative design, of parallel convergence, the quantitative and qualitative methods, techniques and instruments respond to the current approaches of social and humanistic sciences.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2019-04-01
How to Cite
1.
Sánchez Morales D, Nodarse González NM, Bernal Díaz P, Mata Loy J. About a methodological immersion strategy for accelerated learning of university English. EDUMEC [Internet]. 2019 Apr. 1 [cited 2025 Jun. 30];11(2):198-204. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/1296
Issue
Section
COMUNICACIÓN
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).