Historical moments of the Medicine Faculty in East Timor
Keywords:
Professional formation, medical education, human resources.Abstract
A pedagogical study was carried out with the objective to determine the historical moments of the Medicine Faculty in East Timor. The data were collected through the observation, interviews and documents review, with the participation of the professionals of the Cuban medical brigade in this country. A new program for the formation of doctors was carried out; it had started in the Inside the Neighborhood University in the Venezuelan Republic and in the faculties for the formation of doctors in Cuba, and in the rest of the world. In relation to the postgraduate, a hundred Cuban specialists were formed as residents in Integral General Medicine and two versions of the specialized course in medical education.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-20
How to Cite
1.
Martínez Fernández F, Zayas González M, Martínez García E. Historical moments of the Medicine Faculty in East Timor. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 20 [cited 2025 Jul. 1];5(1):47-54. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/209
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).