Actions system for the improvement of philosophy teachers in the use of digital scientific information
Keywords:
Management of information, management of knowledge, higher education.Abstract
The postgraduate improvement of philosophy teachers at the Medical Sciences University in Villa Clara, in the use of scientific information as well as communication and information technologies was the object of this investigation. The main needs of these teachers in the efficient use of electronic scientific information were identified and then a three-level improvement action system was prepared which included: basic, middle and high levels. Its theoretical-methodological support is the acquisition of the main informational competences that a current professional requires. The improvement actions were made through a group of general, organizational and didactic actions that take up three forms of postgraduate improvement (workshop, scientific sessions, and training) which are integrated as part of the teaching-methodological strategy of the Philosophy Department of this University, and aims at positively changing the current situation.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2013-02-08
How to Cite
1.
Pérez Balhuardis C, Delgado Pérez M, García Padilla ME, Rivas Corría B. Actions system for the improvement of philosophy teachers in the use of digital scientific information. EDUMEC [Internet]. 2013 Feb. 8 [cited 2025 Jul. 12];2(2):31-4. Available from: https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/72
Issue
Section
ARTÍCULO ORIGINAL
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).